NCC har lanserat den nya digitala tjänsten CPOT, som gör det snabbt, smidigt och enkelt att beställa reparation av vägskador och potthål. Foto:NCC

Publicerad den: 2020.10.23

NCC digitaliserar inom vägunderhåll

Digitalisering: Idag lanserar NCC en digital tjänst, där kunderna enkelt kan beställa reparationer av vägskador genom att ladda upp en bild på skadan, beskriva behovet och ange dess exakta position.

Låst innehåll

Via tjänsten får kunden en full översikt över beläggningsunderhållet, kontroll över sin budget samtidigt som de kan ha en direkt dialog med den person på NCC som utför arbetet.

– Vårt mål är att göra det enkelt och effektivt för våra kunder att hantera sitt vägunderhåll utan onödig administration. I första hand är CPOT framtagen för våra kunder som hanterar hundratals, om inte tusentals, skador varje år, till exempel kommuner. Det finns dock en stor potential även för företag, privata kunder och entreprenörer för att effektivisera sitt underhåll av vägar och asfalterade ytor, säger John Johansson, Head of Customer Coordination, NCC Industry Asfalt.

ANNONS:

Förutom att underlätta kundernas vägunderhåll bidrar CPOT också till att göra vägar, trottoarer och cykelbanor säkrare. Som ett led i att branschen digitaliseras mer och mer ökar även efterfrågan och krav på digitala tjänster i upphandlingar rörande reparationer av vägskador. CPOT är ett svar på detta

Taggar: ,

Ann-Louise Larsson

Publicerad den: 2020.10.23

Logga in



Kom ihåg mig

Skapa användare



Do NOT follow this link or you will be banned from the site!