maskinentreprenoren logo

Branschnytt

NCC digitaliserar inom vägunderhåll

Idag lanserar NCC en digital...

placeholder
Ann-Louise Larsson

Lästid:  0 min

article

Idag lanserar NCC en digital tjänst, där kunderna enkelt kan beställa reparationer av vägskador genom att ladda upp en bild på skadan, beskriva behovet och ange dess exakta position.Via tjänsten får kunden en full översikt över beläggningsunderhållet, kontroll över sin budget samtidigt som de kan ha en direkt dialog med den person på NCC som utför arbetet.– Vårt mål är att göra det enkelt och effektivt för våra kunder att hantera sitt vägunderhåll utan onödig administration. I första hand är CPOT framtagen för våra kunder som hanterar hundratals, om inte tusentals, skador varje år, till exempel kommuner. Det finns dock en stor potential även för företag, privata kunder och entreprenörer för att effektivisera sitt underhåll av vägar och asfalterade ytor, säger John Johansson, Head of Customer Coordination, NCC Industry Asfalt.Förutom att underlätta kundernas vägunderhåll bidrar CPOT också till att göra vägar, trottoarer och cykelbanor säkrare. Som ett led i att branschen digitaliseras mer och mer ökar även efterfrågan och krav på digitala tjänster i upphandlingar rörande reparationer av vägskador. CPOT är ett svar på detta

Text:

Andra läser

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad om det senaste inom...

Tillgång till unika erbjudanden

Tillgång till exklusivt innehåll

Påminnelser om viktig information

Maskinentreprenoren logo
me logga

Maskinentreprenören utkommer med 10 nummer per år och utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen för Maskinentreprenörerna.

INNEHÅLL
TIDNINGEN
FAKTURA

Hemsidan använder cookies. Läs mer