Volvo CE gör digitala tillbehör till standard. Foto: Volvo CE

Publicerad den: 2020.1.13

Digitala hjälpmedel blir standard

Teknik: Anläggningsmaskiner går samma väg som bilindustrin. Allt fler digitala tillval blir standard i maskinerna. Volvo CE är ett företag som i år rullar ut detta. Volvos hjullastarkunder i Europa kommer att få Load Assist som standard från och med i år.

Låst innehåll

Från och med januari 2020 får alla kunder som köper Volvos nya hjullastarmodeller L120H till L260H i Europa hårdvaran Volvo Co-Pilot med ett urval Load Assist-applikationer inkluderade som standard.

Volvo Co-Pilot levererar maskindata i realtid till skärmen i hytten, och skickar även data till ett moln för fjärråtkomst av maskininformation.

ANNONS:

Load Assist är samlingsnamnet på en familj applikationer som är framtagna specifikt för Volvos hjullastare och alla dessa applikationer är åtkomliga från Co-Pilot-skärmen. Kunderna kommer att få tillgång till tre av dessa applikationer som standard: verktygslådeapplikationen, som innehåller ett anteckningsblock, kalkylator med konvertering av enheter och väderprognoser, ett flöde från kameran för sikt bakåt (så att det inte behövs två separata skärmar i hytten) och Operator Coaching.

Operator Coaching hjälper förarna att utnyttja sin Volvohjullastare till sin fulla potential genom att tillhandahålla handledning i realtid om till exempel tomgångskörning, bromsning, gaspådrag och inkoppling av transmissionens lock-up. Med Operator Coaching kan förarna bilda sig en uppfattning om hur deras handlingar påverkar produktiviteten och effektiviteten, samtidigt som förbättringsområden eller nödvändiga förändringar av deras körteknik identifieras.

– Att göra Load Assist tillgängligt för fler kunder som standard och inkludera en ny Operator Coaching-applikation visar tydligt vårt engagemang för att vidareutveckla Volvo Co-Pilots funktioner och ständigt tillhandahålla ännu mer värde till våra kunder. Vi hjälper även kunderna att förbereda sina maskiner för framtiden”, säger Jens Frid, produktspecialist för Customer Services & Solutions i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Taggar: ,

Micael Appelgren

Publicerad den: 2020.1.13

Logga in



Kom ihåg mig

Skapa användare



Do NOT follow this link or you will be banned from the site!