maskinentreprenoren logo

Branschpricken

”Produkten är viktig, men hela kedjan av relationer viktigare”

Per-Erik Lindström, VICE VD VOLVO...

placeholder
Linn Posse

Lästid:  0 min

article

Per-Erik Lindström, VICE VD VOLVO CEVarför går det så bra för Volvo CE just nu?– Ja, det är klart alla är jättenöjda, det är rekordresultat. Det är en kombination av konjunkturcykeln och att vi har lyckats anpassa vårt sätt att arbeta med det faktum att det går upp och ner på marknaden. Den transparens som vi har i företaget gör att personalen också ser helheten bättre. Vår distribution är riktigt bra i Europa och vi jobbar för att det ska bli lika bra över allt.Hur tänker ni runt den enorma tekniska utvecklingen just nu, klarar ni konkurrensen?– Jag tycker vi står oss bra i konkurrensen. Vi är bra på vissa saker och andra bra på något annat. För några år sedan bestämde vi oss för att satsa mer på innovation och verkligen vara transparenta och kommunicera hur vi tänkte oss framtiden. Lite mer öppet. Det har fungerat mycket bra, det var ju också ett sätt för oss att ta reda på vad marknaden ansåg om vår vision.Vilka utmaningar se du framöver?– Det är en utmaning för alla i vår bransch attattrahera människor. Både servicetekniker och maskinförare. Det måste vi gemensamt arbeta med framöver. Det är kanske den svåraste nöten att knäcka just nu. Vi får inte glömma människorna och de personliga mötena. Produkten är viktig men allt hänger ihop i en kedja av relationer från tillverkare till leverantör och entreprenör.

Text:

Andra läser

Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad om det senaste inom...

Tillgång till unika erbjudanden

Tillgång till exklusivt innehåll

Påminnelser om viktig information

Maskinentreprenoren logo
me logga

Maskinentreprenören utkommer med 10 nummer per år och utges av bransch- och arbetsgivarorganisationen för Maskinentreprenörerna.

INNEHÅLL
TIDNINGEN
FAKTURA

Hemsidan använder cookies. Läs mer